Skip to content

Om soos Jesus te wees

October 4, 2011

deur Dirkie van der Spuy

Om soos Jesus te wees beteken in die eerste plek om soos Hy te wíl wees. Dit beteken dat jy doen wat God wil en nie wat jý wil nie. Dit beteken dat jy van Hom leer, en doen wat Hy doen. Dit beteken dat jy bereid is om meer soos Hy te word en minder soos jouself.

Om ‘n volgeling van Jesus te wees beteken ook om Jesus te vra hoe om in elke situasie op te tree. Hoe moet jy optree wanneer jy ervaar dat mense jou aanval? Hoe moet jy optree in ‘n situasie by die werk waar jou baas jou ingeroep het en jou gevra het om jou gedrag te verander? Om ‘n dissipel van Jesus te wees beteken dat jy die vrymoedigheid het om vir Jesus te vra hoe Hy wil hê jy in elke situasie moet optree. Wanneer jy tyd in die Woord spandeer, begin jy beter verstaan hoe Jesus in elke situasie opgetree het en het jy ‘n beter begrip van wat dit beteken om soos Hy te wees.
Toe ek nog ‘n tiener was en met my ma stry gekry het, sou sy vir my gesê het: “Ek het nou klaar gestry. Gaan bid jy nou en vra vir Jesus wat sou Hy in jou situasie gedoen het.” Nou-ja dit was die einde van die storie gewees! My ma het geweet dat as sy niks met my kon uitrig nie, moes sy begin bid dat ek tog die stem van die Here reg sou hoor! En dit is presies wat ‘n dissipel van Jesus doen – dis om al hoe meer soos Hy te word en Hom te vra hoe Hy in ‘n sekere situasie sal reageer.

Voordat jy ‘n volwaardige dissipel van Jesus kan word, is daar een ding wat jy van Hom moet wéét. Hy het ‘n spesiale plek vir sondaars in Sy hart. Toe Hy op aarde was, het Hy hulle nie veroordeel soos die Fariseërs nie en hulle het maklik hulle sondige lewens agtergelaat en Hom gevolg.

Die kern van Jesus se menswees was Sy liefde vir sondaars. Daarom kan jy nie soos Jesus wil wees maar niks met sondaars te doen wil hê nie. Daarom kan jy nie ‘n dissipel van Jesus wees en nie ander mense met die liefde van God aanraak nie. Jesus het die mense wat Hom gevolg het saam met Hom op reis geneem. Hy het nie maar net aan ‘n sosiale netwerk behoort en ‘n wonderlike vriendekring opgebou nie. Jesus het mense aangeraak met God se liefde en vergifnis; Hy het hulle lewens handomkeer verander!

Jesus was gereeld saam met sondaars gesien en dit het die Fariseërs baie ontstel. Hulle kon nie verstaan hoe kon Jesus soveel tyd spandeer saam met mense met wie die Christene veronderstel is om eintlik niks mee te doen wil hê nie. Jesus het hulle dan geantwoord: “Die wat gesond is, het die geneesheer nie nodig nie, maar die wat ongesteld is.” Jesus het ook gekom vir mense wat siek is. Mense wie se verhouding met God en ander mense siek is. Mense wat fisies siek is en mense wat geestelik en emosioneel siek is. Jesus het ook vir hulle omgegee en na hulle toe uitgereik.

Sy absolute passie was om mense vry te maak van sonde. Dis hoekom Hy in die eerste plek aarde toe gekom het, dis hoekom Hy aan die kruis gesterf het! Jesus sê dat Hy gekom het om sondaars te vind en hulle vry te maak om die lewe te leef wat God wil hê hulle moet leef. Jesus self was sonder sonde gewees; Hy was die vlekkelose Lam sonder enige gebrek. Daarom was die dissipels se slagspreuk gewees, wees heilig want God is heilig. Wanneer ons Sy volgelinge is, dan beteken dit dat ons ook nie meer sondig nie. Dit beteken ook dat ons moet omgee vir mense wat nog steeds sondaars is en hulle nie soos die Fariseërs verwerp en veroordeel nie.

Matteus die tollenaar was een so ‘n sondaar wie Jesus gaan besoek het en by hom gaan eet het. Dis iets wat die kerk-mense van daardie tyd glad nie sou gedoen het nie. Die tollenaars het vir die Romeinse-regering gewerk en die Jode het hulle met ‘n passie gehaat. ‘n Tollenaar was as ‘n onrein mens gesien omdat hy besigheid met Romeine gedoen het en hulle gehelp het om die Jode vir geld uit te buit. Kan jy nou sien hoekom was hulle so ongewild gewees?

Op ‘n dag stap Jesus na Matteus toe en sê vir hom: “Volg My.” Hoekom doen Jesus dit? Want Jesus het nie gekom om regverdiges te roep nie, maar sondaars tot bekering. Matteus het heel moontlik geglo dat God nie vir hom omgee nie en dat hy te veel gesondig het vir God om hom te vergewe.

Vandaar af het Jesus na Matteus se huis gegaan en saam met hom aan tafel geëet. Al Matteus se vriende was ook by sy huis gewees. Al sy vriende was ook tollenaars en sondaars gewees. Jesus se dissipels was omring gewees met mense wie hulle eintlik nie mee wou meng nie. Ek kan net dink watse ongemaklike situasie dit moes gewees het! Hier kom ‘n klomp kerk-mense en kom eet saam met hulle aan tafel. Hulle, mense wat eintlik deur die kerk verban word, word nou skielik soos vriende behandel.

Elke keer wanneer Jesus saam met sondaars geëet, gedrink en gelag het, het hulle lewens verander. Jesus het die begeerte gehad om mense se harte aan te raak. Hy wou hulle gesond maak en vir hulle God se liefde, genade en barmhartigheid wys. Orals waar Hy gegaan het, het Hy mense se lewens verander en daarom het al hoe meer mense Hom gevolg.

Die dissipels het egter baie swaargekry want hulle moes sosiale interaksie hê met mense wie hulle niks van gehou het nie. Maar dis waaroor dissipelskap gaan – jy moet uit jou gemaksone kan stap en volg waar ook al Hy lei. Verstaan jy iets van wat dit beteken om soos Jesus te leef? Kan jy sien hoe dit gesentreer is rondom liefde vir ander mense?
Nadat Matteus Jesus se volgeling geword het, moes hy leer om dinge op Jesus se manier te doen. Hy moes elke nou en dan vir Jesus vra, hoe nou?

Is jy ‘n volgeling van Jesus wat soos Hy wil leef? Sê jy elke dag vir Jesus dat jy presies sal doen wat Hy wil hê jy moet doen? Jy sien ‘n dissipel is iemand wat ook doen soos wat Jesus gedoen het en gaan waarheen Hy gegaan het. Waarheen het Jesus gewoonlik gegaan? Na die mense wat Hom die nodigste gehad het. Wat het Hy gedoen? Hy het hulle nie geoordeel nie, maar hulle liefgehad.

As jy Jesus wil volg, gaan jy jouself moet gereedmaak om uit jou gemaksone te beweeg en in kringe in te beweeg waar gebroke en sondige mense is. Hy gaan begin stap met jou . . . Hy gaan begin beweeg met jou. Hy gaan na jou buurman toe stap en Maandag saam met jou werk toe gaan. Daar is mense daar wie Hy liefhet en by wie Hy nie kan uitkom behalwe deur jou nie.

Het Jesus al in jou sigbaar geword? Het hulle Hom al in jou raakgesien? Het hulle al Sy liefde deur jou beleef? As jy Jesus volg, gaan Hy jou na mense toe lei want dit is die spoel waarom Sy liefde draai – mense! God is lief vir mense . . . want so lief het God die wêreld gehad!

Daar is iemand wat God wil aanraak met jou hande en voete, Hy wil jou gebruik om vir iemand te wys hoe Sy liefde lyk. Maak jou oë oop en kyk om jou rond na iemand wat nog nie God
se liefde in Sy lewe ervaar het nie en begin vir daardie persoon te bid en vra dat God jou gebruik om Sy liefde met hulle
te deel! || M

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s